Udfordring

2LP havde ikke tidligere arbejdet strategisk med kommunikation, så de manglede et fundament, der kunne binde de forskellige typer af kommunikation sammen; mundtligt, webbaseret, grafisk, sociale medier etc.

2LP havde desuden et mål om, at virksomheden skulle vokse. Derfor var det vigtigt at sættes ord på 2LPs identitet for at skabe en fælles ånd og kommunikativ identitet, som fremtidige medarbejdere let kunne aflæse og blive en del af.

 

Løsning

Vi startede med at afholde en workshop for 2LP, hvor vi i samarbejde lagde en strategi for 2LPs kommunikation.

Derudover hjalp vi 2LP med at ændre deres hjemmeside, så den afspejler deres identitet og passer til branchen. Vi briefede webdesignere og -teknikere, udvalgte fotos og skrev danske og engelske tekster – herunder kundecases. Vi oprettede også en LindkedIn-side, som vi løbende opdaterer med nyheder fra 2LP.

Vi arbejder fortsat sammen med 2LP og har fået etableret et solidt makkerskab, som gør, at vi kan udføre lige netop den kommunikation, 2LP har behov for.

Resultat

2LP fik en kommunikationsplan, så de præcist ved, hvordan de skal prioritere ressourcerne, fordi de nu har en sammenhængende strategi. Deres hjemmeside blev tilpasset og de fik etableret sig på LinkedIn.

 

”c:ommunicate leverer et troværdigt og engageret stykke arbejde, der opfylder det, vi forventer. De har været med til at spore os ind på at få lavet en god hjemmeside, som er informativ, og opfylder de krav, vi har stillet. Derudover er de med til at udvikle os og skubbe til os i forhold til kommunikation – f.eks. på hjemmesiden og LinkedIn. De er med til at flytte os, fordi de har noget mere viden om tingene, end vi har.”

Jacob Skotte, Salgsdirektør

2LP A/S

www.2lp.dk