Close X tjek-linkedin-ud

Tjek din LinkedIn-side ud

Får du det optimale ud af din virksomheds tilstedeværelse på LinkedIn? Mediet er en attraktiv markedsføringskanal, men mange udnytter ikke dets fulde potentiale, fordi de glemmer en række enkle, men vigtige punkter. Benytter du dig ikke af de muligheder, LinkedIn byder på, og i stedet yder en halvhjertet indsats, får du næppe meget ud af besværet. Du plejer og passer vel også din hjemmeside og opdaterer den med kontaktoplysninger og nyheder? På samme professionelle måde skal LinkedIn-siden fremstå.

Nedenfor har vi lavet en tjekliste, der skal hjælpe dig med at huske, hvad du skal være opmærksom på i forhold til din virksomhedsside.

 

  • Professionelt foto og overskrift. Det er det første, følgerne ser, når de åbner din side, og derfor er det vigtigt, at du giver et godt førstehåndsindtryk af virksomheden. Vi arbejder tæt sammen med vores kunder, og de skal have tillid til os. Derfor har vi valgt at bruge et billede af personerne bag c:ommunicate, så nuværende og fremtidige kunder kan identificere sig med os.

linkedin_coverbillede

 

  • Nøgleord og fængende information i præsentationstekst. Det er din mulighed for at promovere produkter/ydelser og beskrive din arbejdsplads, så den er attraktiv for kunder, samarbejdspartnere og den bestemte type jobansøgere, som passer ind i virksomheden. Vi har sørget for at præsentere vores kompetencer, fordi potentielle kunder på den måde hurtigt kan afkode vores serviceydelser.

linkedin_noegleord

 

  • Synlig og lettilgængelig webside-link. Mange potentielle kunder dropper kontakten, hvis det er besværligt. Og det scenarie er der jo ingen, der ønsker. Linket til din hjemmeside fører kunden direkte til dine kontaktoplysninger, og derfor er det vigtigt.

linkedin_websted

 

  • Kontinuitet i opdateringer og delinger. På den måde fastholdes eksisterende kunder, og nye lokkes til. Undgå, at indhold, der er (for) selvcentreret, tager al pladsen – det giver ikke dine følgere værdi. Vi deler tit vores blogindlæg på LinkedIn, så følgerne kan få hjælp til de udfordringer, de står overfor. Andre gange deler vi spændende artikler inden for kommunikation.

linkedin_opslag

 

  • Sponsering af godt indhold. Har du et opslag, der klarer sig godt, er det en god idé at sponsere det, så det når ud til din målgruppe. Sponserer du regelmæssigt, får du ind i mellem gratis kuponer fra LinkedIn.

linkedin_sponsering

 

 

Skal vi hjælpe dig med at få styr på din virksomhedsside på LinkedIn?

Så kontakt Birgitte Iversen på birgitte@commu.dk eller 23 11 50 20.