Close X Sociale medie-pakke

Sociale medier #1: Sammensæt din virksomheds kanal-pakke

 

Først var der My Space og LinkedIn.

Så kom Facebook og Twitter til.

Og i dag er der endnu flere sociale platforme, end der er kanaler i den helt store TV-pakke.

Medielandskabet har ændret sig gevaldigt siden slutningen af 90’erne, hvor de første sociale medier begyndte at røre på sig.

På trods af det kommer der hele tiden nye medier til, og hvis vi ikke holder os opdaterede på de nyeste trends, kan det være svært at navigere i.

Med så mange muligheder for synlighed på forskellige platforme er det fristende at kaste sig over dem alle. Men sociale medier kræver tid og ressourcer, og hvis ikke de holdes ved lige og opdateres jævnligt, mister man troværdighed og engagement fra modtagerne.

Vi ser ofte, at virksomheder enten laver updates, der stikker i vidt forskellige retninger, og som ikke stemmer overens med deres brand, eller at der går alt for lang tid imellem opdateringerne.

 

Velovervejet kanalvalg

Når jeres virksomhed arbejder med kommunikation, er det vigtigt at lægge en strategi, så I ikke kommunikerer i øst og vest. I skal overveje, hvem jeres modtagere er, hvilke budskaber I gerne vil ud med og hvilke kanaler, I skal bruge.

Derudover bør I lave en udgivelsesplan for blogindlæg, nyhedsbreve, PR-kampagner og lignende, så I ikke glemmer at kommunikere jeres budskaber.

Det samme skal I gøre for virksomhedens tilstedeværelse på sociale medier.

Når du vælger en TV-pakke, vælger du ud fra de kanaler og programmer, du har tid og lyst til at se. På samme måde bør I sammensætte jeres “social medie”-pakke, så I kun er til stede på de kanaler, der giver mening for jer.

Men hvordan vælger I, hvilke sociale medier jeres virksomhed skal være til stede på? Hvilke medier passer til jeres behov?

Det vil vi forsøge at hjælpe jer med i denne serie af blogindlæg, hvor vi beskriver fire af de største sociale medier: Facebook, LinkedIn, Instagram og Twitter.

I første indlæg beskriver vi Facebook og oplister fordelene og ulemperne ved at være til stede her. Dernæst tager vi fat i de tre andre medier.

Følg med på vores LinkedIn-, Facebook- eller Twitterprofil og se, hvornår vi udgiver næste indlæg i serien.