storytelling

Retning

Lav en køreplan for din virksomheds kommunikation og markedsføring

Dette 3-dagskursus er for virksomhedsejere, som har været selvstændige i mere end tre år.

Som deltager laver du en strategi for din virksomheds kommunikation og markedsføring, og indarbejder den i en mappe, som også indeholder en konkret plan for virksomhedens fremtidige aktiviteter.

Strategimappen bliver et redskab, som du fremover kan bruge aktivt til at beskrive og fastholde dine planer.

Kurset er for dig der:

  • Vil lære, hvordan du kan bruge kommunikation og markedsføring til at øge salget og tiltrække dygtige medarbejdere og samarbejdspartnere.
  • Bruger for mange penge – og for meget tid – på indsatser, der ikke har en effekt.
  • Har en virksomhed, hvor kommunikation og markedsføring stritter i mange retninger – eller helt springes over.
  • Er åben for at udvide dit netværk og lære nyt i fællesskab med andre.

Du får:

  • Hjælp til at udvikle en strategi, der rammer din målgruppe. Herunder en konkret plan for kommunikation på relevante platforme som fx hjemmeside, nyhedsbreve, sociale medier, brochurer osv.
  • Viden om, hvordan du kan gøre din virksomhed mere synlig, så du øger salget.
  • Let ved at forklare medarbejdere og leverandører, hvordan din virksomheds kommunikation og markedsføring skal være.
  • En strategimappe, som giver dig overblik og en klar retning.
  • Indsigt i Emotionelle Kundetyper® , som er en videnskabelig metode til at forstå købsadfærd: Ved at forstå din kunde virkelig godt, bliver det meget lettere at tilrettelægge kommunikation og markedsføring.

De tre kursusdage hedder:

Retning Hvorhen
Retning Mig & min virksomhed
Retning Målgruppe.

Læs her om indholdet på kursusdagene

Forløbet er bygget op omkring tre elementer: Image-ønske, identitet og omdømme. Ved at arbejde systematisk med disse tre trin, opnår du professionel og sammenhængende kommunikation og markedsføring. Læs mere om metoden her.

Læs her om tidligere kunder, som c:ommunicate har hjulpet ud fra den samme metode.

Retning Kursus

  • Vi mødes i historiske rammer på KONGEremisen i Silkeborg.
  • Der er max seks deltagere på holdet.
  • Hver deltager får hjælp til at udvikle en kommunikations- og markedsføringsstrategi målrettet egen virksomhed, men du skal være åben for med- og modspil fra de andre deltagere.
  • Strategien indarbejdes i en praktisk mappe, som du bagefter kan arbejde videre med i hverdagen.
  • Du tilbydes individuel sparring mellem kursusdagene.

Pris

Kurset koster 11.500,- kr. + moms.

Betalingen kan opdeles i tre rater på hver 3.834,- kr. + moms.

Prisen dækker:

  • Tre kursusdage; tætpakket med viden fra erfarne og veluddannede undervisere.
  • En mappe, hvor du indarbejder din virksomheds kommunikationsstrategi og -plan.
  • Et sparringsmøde mellem eller efter kursusdagene v/ kommunikationsrådgiver Birgitte Iversen.
  • Frokost og eftermiddagskaffe/te og kage på alle kursusdagene.

Retning er udviklet sammen med Lise Thinggaard Larsen fra brand-ART, som er med-facilitator, og blandt andet bidrager til udviklingen af en strategimappe, der er målrettet netop din virksomheds behov.

Tidligere kursister siger:

”I har en vældig god autenticitet begge to. Rammerne er helt fantastiske. Det er tryghedsrummet, som I skaber, hvor jeg har været mere åben, end jeg er vant til i andre sammenhænge.  Jeg er blevet afklaret nogle steder, som jeg ikke i min vildeste fantasi havde troet.”
Arkitekt Tina Seerup Olesen, Arkitektfirmaet TSO Studio

 

”Det er svært at sidde med dette alene derhjemme. Her får vi hjælp til processen og det er rigtig godt med den feedback, vi giver til hinanden. Mappen er rigtig vigtig, fordi den fastholder det, vi har lært. Det er et opslagsværk og et arbejdsredskab, som jeg slet ikke er i tvivl om, at jeg kommer til at bruge rigtig meget fremover.”
Fysioterapeut Helle Røge, Helle Røge Ergonomi og NemHjem.dk

 

”I er gode til at show it, og don’t just tell it. Det skaber en fortrolighed, der får os ud af komfortzonen og ind i læringsrummet. Det er ikke nødvendigvis en behagelig proces at arbejde med dette. Men hvis du skal lave noget godt markedsføring, så skal du jo have en klar og god kommunikation, og det formidler I rigtig godt.”
Chefkonsulent Lisbeth Brix Bøggild, connec ApS

 

”Den feedback jeg fik på min SWOT-analyse var vanvittig god for mig. Jeg har fået et vildt godt indblik i kundetyperne og kan begynde at tænke dem ind allerede nu. Jeg tænker SÅ meget lige nu og har fået fyldt meget på min viden; det har virkelig været meningsfuldt for mig.”

Indehaver Heidi Timmermann Tolderlund, Trivselskaravanen