Fleksibel kommunikation 

 

Makkerskab til præcis det, du har brug for.

Makkerskab tilbydes kunder i hele landet, da samarbejdet som udgangspunkt foregår online.

Med Makkerskab får I en ’kollega i kulissen’, der er erfaren og professionel inden for kommunikation og markedsføring. Jeg supplerer med praktisk hjælp i travle perioder, og kan give hurtige, faglige råd i hverdagen. Målet er altid at hjælpe dig og din virksomhed til at sælge mere.

  • Skal jeg læse et oplæg og give feedback på, hvor teksten kan forbedres?
  • Må jeg skrive dine artikler og kundecases eller projektstyre en ny folder?
  • Vil du have et hurtigt råd om, hvordan du kommer videre med kommunikation og markedsføring?
  • Har du brug for at drøfte valg af leverandør eller metode?
  • Er du sommetider i tvivl om, hvad du nu bør gøre? Fx omkring at ramme din målgruppe og kundetype?

De opgaver, du beder mig om at gribe, kan være vidt forskellige. Jeg har arbejdet med mange brancher og løst et væld af udfordringer inden for kommunikation og markedsføring. Derfor er jeg hurtig til at forstå, hvad du skal have løst.

Makkerskab er med andre ord din garanti for fleksibel hjælp i hverdagen eller travle perioder.

 

Fleksibilitet og styr på budgettet

Når du køber Makkerskab, afregner vi via klippekort, så du altid har kontrol over dit budget og fuld fleksibilitet.

Makkerskab tilbydes kunder i hele landet, da samarbejdet som udgangspunkt foregår online.
Men jeg har også gode erfaringer med at rykke ind på kontoerne, så samarbejdet bliver endnu tættere. Dette tilbydes dog kun, hvis din virksomhed ligger i passende køreafstand fra min bopæl i Silkeborg eller kontoret i Herning.

Jeg har desuden mødelokaler i København, hvorfra jeg arbejder cirka en uge om måneden. Det er derfor muligt at mødes fysisk her, hvis der er behov for det.

 

Makkerskab er nem adgang til kommunikation og markedsføring

Et team, som mangler hjælp i travle perioder. En ejerleder, der vil øge salget. En nyuddannet medarbejder med behov for sparring, eller iværksætteren, som skal godt fra start…

Mine Makkerskabs-kunder er vidt forskellige. Men de har én ting til fælles: De er vilde med fleksibilitet, og beder mig fx om at

  • Give faglig feedback på konkrete opgaver.
  • Komme med forslag til, hvordan salget kan understøttes.
  • Skrive tekster til web, brochurer eller sociale medier
  • Projektstyre en ny hjemmeside og holde kontakten til leverandørerne.
  • Rykke ud for at interviewe kunder eller skrive faglige artikler.
  • Guide dem i konkret arbejde med PR og dialogen med medier og journalister.
  • Komme med inspiration til opbygning af en salgsside.
  • Drøfte valg af leverandører. Især processer om marketing automation er komplekse, og her indgår jeg jævnlig som uvildig sparringspartner.
  • Hjælpe med at beslutte de næste skridt omkring virksomhedens synlighed.


Kort sagt: Nem adgang til gode råd eller praktisk hjælp i hverdagen, så du hurtigt kan komme videre med dine opgaver.

 

Kommunikation og markedsføring – netop når du mangler det

Med en aftale om Makkerskab får du adgang til fleksibel kommunikation og markedsføring, og kan bruge mig som din virksomheds digitale livline.

Jeg fletter dine opgaver ind i min arbejdsuge. Derfor kan du forvente hurtige svar på det, du skal have løst – eller vi planlægger straks den sparringssamtale, du måske har brug for.

Makkerskab foregår som regel sådan her:

  • Du sender dine udfordringer på mail, og jeg vender hurtigt tilbage.
  • Vi taler sammen i telefon, eller aftaler et online møde, hvis vi beslutter, at det er nødvendigt at tales ved.
  • Du får besked om, hvornår jeg leverer den færdige opgave til dig.

En aftale om Makkerskab samler alt, hvad jeg tilbyder som tekstforfatter og kommunikationskonsulent.

Du trækker på mig i præcis det omfang, du har behov for; et kvarter her, en time der, eller hele dage, hvis du har mange opgaver i en afgrænset periode. 

Jeg har Makkerskabsaftaler med flere typer virksomheder. Både soloselvstændige, men især små og mellemstore virksomheder, hvor jeg ofte samarbejder med flere ledere og medarbejdere, som hver især kan trække på mig, når de har konkrete opgaver.

Proces – Makkerskab

Inden samarbejdet går i gang, køber du et klippekort. Herefter modtager du et link, hvor jeg løbende registrerer de opgaver, jeg laver for din virksomhed, så du kan følge med i forbruget. Der registreres pr. påbegyndt kvarter. Telefonsamtaler og e-mailkorrespondance indgår i registreringen.

Klippekortet betyder, at du og dine kolleger ikke skal tage stilling, hver gang jeg inddrages. Medarbejdere kan fx have et klippekort, som de selv administrerer.
Klippekortet skal bruges senest et år fra købsdatoen. Flere forskellige medarbejdere kan naturligvis godt bruge det – så længe de er fra den samme arbejdsplads.

Kommunikationsstrategi og slagplan

Er Makkerskab noget for dig?

Hvis du er klar, så er jeg også 🙂

Du køber et klippekort her, og sender din opgave til birgtte@retning.dk – så hører du fra mig snarest.

Skal vi tage en snak, inden du beslutter dig? 

Så er du meget velkommen til at

 

Kontor Jylland:
co-work | Bæredygtig Herning
Gl. Skolevej 1, 2. sal
7400 Herning

Mødeadresse Sjælland:
La Oficina
Suomisvej 4
1927 Frederiksberg

Email info@retning.dk

Tlf 23 11 50 20

CVR 30 10 82 80

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. RETNING forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.