projektledelse

Kommunikationsstrategi

Tre trin til mere salg

I en travl virksomhed er der risiko for, at man kommunikations- og markedsføringsmæssigt træffer hurtige og forkerte beslutninger, så man bliver utydelig for omgivelserne – og det går ud over salget.

Der er både tid og penge at spare ved at få en kommunikationsstrategi, så alle i virksomheden har en fælles forståelse for, hvilke budskaber og kanaler, der skaber de mest effektive resultater til gavn for bundlinjen.

Dette strategiforløb afvikles på ca. to måneder og er udviklet til travle deltagere:
Jeg skriver strategi og plan på baggrund af to møder og en workshop. Min metode sikrer, at vi får taget de rigtige diskussioner, og at jeg får den rette viden fra ledelse og nøglemedarbejdere, når vi mødes.

Strategiforløbet er for dig, der

  • Vil øge salget og gøre din virksomhed mere synlig.
  • Har brug for at tiltrække dygtige medarbejdere – nu eller i fremtiden.
  • Vil inddrage din ledergruppe og/eller nøglemedarbejdere i beslutningerne omkring kommunikation og markedsføring. (Nogle ejerledere vælger at inddrage bestyrelsen eller samarbejdspartnere i stedet for medarbejdere)

Forløbet er relevant, hvis du:

  • Er i tvivl om, hvordan virksomhedens produkter skal markedsføres.
  • Oplever, at I bruger for mange penge på indsatser, der ikke har en effekt.
  • Har en virksomhed, hvor kommunikation og markedsføring stritter i mange retninger – eller helt springes over.

Med strategiforløbet opnår din virksomhed en række fordele:

  • I får en konkret plan for, hvordan I fremover skal kommunikere på fx hjemmeside, nyhedsbreve, sociale medier, brochurer osv.
  • I sparer penge ved fremover at arbejde systematisk og effektivt.
  • I tager væsentlige diskussioner, som kan være svære at nå i en travl hverdag.
  • I får viden om Emotionelle Kundetyper™, som er en videnskabelig metode til at forstå købsadfærd: Ved at forstå kunden virkelig godt, bliver det meget lettere at tilrettelægge kommunikation og markedsføring.

Forløb:

Strategiforløbet er bygget op efter de tre elementer i kommunikationstrekanten: Image-ønske, identitet og omdømme. Ved at arbejde med disse tre trin, opnår I professionel og sammenhængende kommunikation og markedsføring.

Læs mere om metoden her.

Forløbet strækker sig over en periode på ca. to måneder og afvikles i tre trin:

  1. Indledende møde (ca. 1½ time) med ejerlederen.
    Virksomhedens situation drøftes. Efterfølgende tilrettelægger jeg en workshop, som tager udgangspunkt i jeres specifikke udfordringer og muligheder.
  2. Workshop (ca. 4-6 timer) for ejerleder og ledergruppe / nøglemedarbejdere. Typisk 2-6 deltagere.
    Workshoppen er en blanding af oplæg og diskussioner. Det anbefales, at workshoppen ikke foregår hos jer. Jeg kan evt. hjælpe med at finde et egnet sted.
    På baggrund af dagens diskussioner, skriver jeg oplæg til en kommunikationsstrategi og –plan.
  3. Præsentationsmøde (ca. 2 timer).
    Jeg fremlægger oplæg til strategi og plan, som diskuteres. Eventuelle tilrettelser laves af mig efter præsentationsmødet.

Den færdige strategi og plan sendes herefter til ejerlederen i en pdf-version, og vil fremover være et arbejdsredskab, som I kan bruge til at træffe beslutninger i hverdagen og til at forklare leverandører, hvordan jeres kommunikation og markedsføring skal være. På den måde er I sikre på, at I fremover har en klar retning, som passer til netop jeres virksomheds behov.

Pris:
33.000,- kr. + moms.

 

Vil du vide mere?

Så ring til mig, Birgitte Iversen, på telefon    23 11 50 20 eller skriv til birgitte@commu.dk