Close X

Har I lavet en kommunikationsplan ?

Mange små og mellemstore virksomheder er i tvivl om, hvordan de skal prioritere ressourcerne til kommunikation. Ofte handler tvivlen om, at man mangler en systematik, og derfor kommer til at springe rundt fra idé til idé. Kort sagt: De mangler en kommunikationsplan.

Kommunikation er ekstremt vigtigt, og derfor er det ærgerligt, at mange virksomheder ikke tager sig tid til en grundlæggende snak om, hvordan de vil sende deres budskaber til omverdenen.

Forleden havde vi en workshop hos en virksomhed, som aldrig har forholdt sig til deres egne budskaber. Derfor skrev de én ting på hjemmesiden, noget andet i brochuren – og medarbejderne fortalte noget vidt forskelligt til kunderne. De havde i den grad brug for en intern afklaring af, hvem de er og hvordan de fortæller om det til andre.
For indtil nu har de forvirret kunderne, der kan blive i tvivl, om de nu skal tro på den flinke medarbejder eller det, som ser officielt og rigtigt ud på hjemmesiden.

På workshoppen kom vi ud i alle kroge, og fik formuleret nogle budskaber, som alle kan forstå. Vi fik desuden opsat konkrete mål, så vi i de næste kvartaler kan følge med i, om kunder og samarbejdspartnere lettere forstår virksomhedens signaler, hvilket blandt andet skal føre til et øget salg.

Nu starter et nyt år snart – så måske er det ved tiden at kigge på kommunikationen i jeres virksomhed? For i disse år er der flere valg end nogensinde at tage stilling til. Er en trykt brochure pengene værd? Skal vi være på de sociale medier? Hvordan får vi mest ud af hjemmesiden? Ved at opbygge en systematik og få en kommunikationsplan, får I lettere ved at træffe beslutninger.

c:ommunicate rådgiver ejerledere og hjælper dig med at få styr på din kommunikation og markedsføring – én gang for alle.
Læs om rådgivning her og om workshops med din ledergruppe her.