Close X virksomhedsprofil-paa-instagram

Guide til virksomhedsprofil på Instagram

 

Har du lavet din profil om til den nye virksomhedsprofil på Instagram? Ellers er det på tide, for her kan du få en masse informationer om dine følgere. Vi vil guide dig igennem, hvordan du opdaterer din profil til en virksomhedsprofil, og hvilke data du kan få indblik i.

 

Skift til virksomhedsprofil

Førhen har det været en udfordring at fremhæve virksomheders kontaktoplysninger på Instagram. Men nu er det muligt at angive adresse, og brugerne kan kontakte virksomheden direkte via funktionen ”kontakt”, som er markeret i billedet nedenfor til venstre.

img_1147skaermbillede-2016-11-17-15-38-27

På billedet til højre er det markeret, hvor du  kan skifte til en virksomhedsprofil.

  • For at komme ind til funktionen, hvor du kan skifte til virksomhedsprofil, skal du klikke på tandhjulet (indstillinger), som er i øverste højre hjørne på billedet til venstre.
  • Herefter skal du tilkoble din virksomheds Facebook-profil til Instagram. Du skal derfor have en virksomhedsside på Facebook for at få en virksomhedsprofil på Instagram.
  • Herefter kan du indsætte kontaktoplysninger om virksomheden.

Selvom der er flere muligheder for at komme i kontakt med virksomheder nu, kan du stadig kun fremhæve ét link på profilen. Hvis du eksempelvis ønsker, at brugerne skal klikke sig ind på en bestemt side, så skal du ændre profillinket hver gang.

 

Hvilke statistikker får du adgang til på Instagram?

Den største fordel ved den nye virksomhedsprofil er, at du får adgang til statistikker, der giver data om dine følgere. På Facebook er der væsentlig flere parametre at måle på, og tallene er ikke ligeså specifikke på Instagram som på Facebook.

Hvis du ser på virksomhedsprofilens forside, er der et ikon i højre hjørne med et søjlediagram, som du kan klikke på for at få indblik i data.

 

Analyseparametre

img_3502

En virksomhed kan få indblik i køn, aldersgrupper, hvornår følgerne er aktive og geografiske områder, som opslagene når ud til. Herover når virksomheden ud til 65 procent kvinder og 35 procent mænd, og de 25-34-årige er den største aldersgruppe, opslagene når ud til.

img_1146 img_3503

Virksomheden kan også se, hvor mange flere følgere den har fået per uge, hvilket er angivet på billedet til venstre.

På billedet til højre ovenfor, fremgår det, at Aarhus er den by, hvor virksomheden rammer flest følgere. Her kan virksomheden også se, hvilke lande den når mest ud til, hvilket er aktuelt for virksomheder, der henvender sig til udenlandske markeder. Nederst på billedet til højre fremgår det, hvilke dage virksomhedens følgere er mest aktive, som i ovenstående tilfælde er om fredagen.

 

Følgere – Timer

På nedenstående billeder kan virksomheden se det gennemsnitlige antal gange, følgerne er på Instagram på henholdsvis en typisk mandag og en typisk tirsdag. Statistikken kan bruges til at synliggøre, hvornår din virksomhed bør udgive sit indhold.

Under søjlediagrammerne, er der klikket på den blå funktion ”Hvad betyder dette?”, som er en kort forklaring på alle analyseparametre for Instagram, hvor virksomheden kan danne et hurtigt overblik over statistikkerne.

mandage tirsdage

 

Vil du vide mere om, hvad din virksomhed kan få ud af Instagram? Så kontakt Birgitte Iversen på 23 11 50 20 eller birgitte@commu.dk