Udfordring

Wimex importerer, forædler og lagerfører træbaserede kvalitetsprodukter i komposit. Der er fokus på miljø og bæredygtighed i produkterne og særligt EasyPlank, der er velegnet til terrasser, vinder stadig større indpas i de danske forbrugeres bevidsthed. Wimex sælger kun direkte til tømmerhandler, men vil gerne påvirke slutbrugeren til at købe EasyPlank.

Før samarbejdet med c:ommunicate havde Wimex ikke arbejdet aktivt med pressen. Virksomheden har en masse gode historier om EasyPlank, men har haft svært ved selv at få dem fortalt, så det bliver interessant for de rigtige medier. Wimex vil gerne nå ud til forbrugerne, og manglede en samarbejdspartner, der kan finde de gode historier, skrive professionelle pressemeddelelser og få EasyPlank omtalt i pressen.

 

Løsning
  • På en kommunikationsrådgivning workshop afdækkede vi virksomhedens og produktets gode historier
  • Det blev indkredset, hvilke tidspunkter på året de enkelte historier appellerede særligt til målgrupperne
  • Herefter blev der lavet en presseplan, inklusiv en afdækning af, hvilke medier Wimex gerne ville omtales i.
  • c:ommunicate skrev pressemeddelelser om EasyPlank til blandt andet livsstilsmagasiner, der henvender sig til slutbrugeren.
  • Desuden lavede vi cases, hvor bygherrer og entreprenører fortalte, hvordan de har anvendt EasyPlank i byggeprojekter. Her deltog en fotograf fra vores netværk, så vi kunne visualisere produkter og arbejdsprocesser i medierne
  • Case-historierne sendte vi til udvalgte medier, der specifikt henvender sig til fagfolk inden for bolig og byggeri.
  • Efter udsendelse af såvel pressemeddelelser som case-historier, fulgte vi aktivt op hos journalisterne på de relevante medier for at få dem til at omtale EasyPlank.

 

 

 

Resultat
  • Wimex oplevede en markant større bevidsthed omkring EasyPlank. Eksempelvis på fagmesser, hvor mange tilkendegiver, at de har læst om EasyPlank i medierne.
  • Pressearbejdet gav gode omtaler i blandt andet boligmagasiner, Alt for damerne og andre ugeblade, Bygge- og Anlægsavisen, Byggeplads.dk, Byggeriets Dagblad og adskillige nyhedsmedier.

 

 

”Vi er ikke et sekund i tvivl om, at pressearbejdet har synliggjort EasyPlank hos de forbrugere, vi gerne vil nå. Vi har haft kæmpe glæde af c:ommunicates pressearbejde. Mange har tilkendegivet, at de har læst om vores produkter, og det skyldes de gode historier i pressen. Vedholdende og professionelt arbejde hos c:ommunicate har betydet, at vi er trængt langt ind i medieverdenen med vores sager og fået omtale i medier, som er helt usædvanlige i vores branche.“

 

 

Udviklingschef Henrik Ussing, Wimex

www.wimex.dk