Wimex

Udfordring

Wimex importerer, forædler og lagerfører træbaserede kvalitetsprodukter i komposit. Der er fokus på miljø og bæredygtighed i produkterne og særligt EasyPlank, der er velegnet til terrasser, vinder stadig større indpas i de danske forbrugeres bevidsthed. Wimex sælger kun direkte til tømmerhandler, men vil gerne påvirke slutbrugeren til at købe EasyPlank.

Før samarbejdet med Birgitte Iversen havde Wimex ikke arbejdet aktivt med pressen. Virksomheden havde en masse gode historier om EasyPlank, men havde haft svært ved selv at få dem fortalt, så det blev interessant for de rigtige medier. Wimex ville gerne nå ud til forbrugerne, og manglede en samarbejdspartner, der kunne finde de gode historier, skrive professionelle pressemeddelelser og få EasyPlank omtalt i pressen.

Løsning
  • På en kommunikationsrådgivning workshop afdækkede vi virksomhedens og produktets gode historier
  • Det blev indkredset, hvilke tidspunkter på året de enkelte historier appellerede særligt til målgrupperne
  • Herefter blev der lavet en presseplan, inklusiv en afdækning af, hvilke medier Wimex gerne ville omtales i.
  • Jeg skrev pressemeddelelser om EasyPlank til blandt andet livsstilsmagasiner, der henvender sig til slutbrugeren.
  • Desuden lavede vi cases, hvor bygherrer og entreprenører fortalte, hvordan de har anvendt EasyPlank i byggeprojekter. Her deltog en fotograf fra mit netværk, så vi kunne visualisere produkter og arbejdsprocesser i medierne
  • Case-historierne blev udsendt til udvalgte medier, der specifikt henvendte sig til fagfolk inden for bolig og byggeri.
  • Efter udsendelse af såvel pressemeddelelser som case-historier, fulgte jeg aktivt op hos journalisterne på de relevante medier for at få dem til at omtale EasyPlank.
Resultat
  • Wimex oplevede en markant større bevidsthed omkring EasyPlank. Eksempelvis på fagmesser, hvor mange tilkendegiver, at de har læst om EasyPlank i medierne.
  • Pressearbejdet gav gode omtaler i blandt andet boligmagasiner, Alt for damerne og andre ugeblade, Bygge- og Anlægsavisen, Byggeplads.dk, Byggeriets Dagblad og adskillige nyhedsmedier.

”Vi er ikke et sekund i tvivl om, at pressearbejdet har synliggjort EasyPlank hos de forbrugere, vi gerne vil nå. Vi har haft kæmpe glæde af Birgitte Iversens pressearbejde. Mange har tilkendegivet, at de har læst om vores produkter, og det skyldes de gode historier i pressen. Vedholdende og professionelt arbejde fra Birgitte har betydet, at vi er trængt langt ind i medieverdenen med vores sager og fået omtale i medier, som er helt usædvanlige i vores branche.“

Udviklingschef Henrik Ussing, Wimex

www.wimex.dk

Jeg tilbyder ikke længere pressearbejde, fordi jeg prioriterer andre opgaver – herunder at rådgive om, hvordan I selv kan arbejde med medierne. Hvis din virksomhed vil have hjælp til pressearbejde, kan jeg tilknyttes som sparringspartner. Her deler jeg ud af mine erfaringer og knowhow på området.

Læs mere her:

Fleksibelt Makkerskab

 

Kontor Jylland:
co-work | Bæredygtig Herning
Gl. Skolevej 1, 2. sal
7400 Herning

Mødeadresse Sjælland:
La Oficina
Suomisvej 4
1927 Frederiksberg

Email info@retning.dk

Tlf 23 11 50 20

CVR 30 10 82 80

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. RETNING forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.