Udfordring

Tøj- og tekstilbranchens uddannelsesinstitution TEKO har i en årrække analyseret mode- og livsstilsbranchen for at afkode virksomhedernes aktuelle udfordringer, så uddannelserne tilpasses erhvervslivets reelle behov.

I 2007 ønskede man at gå nye veje og indledte et samarbejde med Copenhagen Business School for at finde frem til en ny analysemetode med mest mulig ny inspiration til både skolen og dens målgrupper. Fremadrettet ville man interviewe ca. 30 topledere grundigt og lade en række af skolens undervisere præsentere og fortolke resultaterne. Den nye analysemetode skulle formidles i en rapport med en stærk TEKO-identitet.

 

Løsning
  • c:ommunicate indgik som interviewer og analysedeltager i TEKO-analysen
  • Inspireret af den nye metode samt et indgående kendskab til TEKO skabte vi en rapport-identitet, som i et levende, klart og citatmættet sprog formidler mode- og livsstilsbranchens udfordringer og muligheder.
  • Vi stod samtidig for produktion af rapporten i tæt samarbejde med TEKOs grafiske bureau
  • Desuden forestod c:ommunicate pressearbejdet i tilknytning til analysens lancering. Det indebar bl.a. produktion og udsendelse af pressemeddelelser.

 

Se TEKO-analysen 2012 her, og TEKO-analysen 2014 her.

 

 

 

Resultat
  • TEKO-analysen er en fast del af TEKOs indsamling af viden hos livsstilsbranchens virksomheder
  • Ved analysens lancering mødes en lang række af branchens virksomheder til en konference på TEKO
  • TEKO-analysen bruges ved undervisning og eksamensopgaver på institutionens videregående uddannelse
  • Citater og henvisninger til analysen forekommer jævnligt i forskellige branchesammenhænge
  • c:ommunicate har siden 2007 skrevet TEKO-analysen og deltaget interviews og analysearbejde. Netop nu arbejder vi på TEKO-analysen 2014.

 

 

“Leveringsdygtighed og engagement karakteriserer samarbejdet, ligesom en skarp pen hver gang har leveret de resultater, vi ønsker. Det er et samarbejde, hvor pris og kvalitet hænger rigtig godt sammen”

 

Hanne Troels Jensen, Videncenterchef, Creative Business Center, TEKO Design + Business

www.viauc.dk