Udfordring

Junior Chamber er et internationalt netværk for ledere og iværksættere fra forskellige brancher. Afdelingen i Silkeborg ønskede at sætte fokus på branding, kommunikation og networking.
Deres overvejelser var:
– Er vi skarpe nok i vores kommunikation internt og eksternt?
– Hvordan vil vi brande JCI Silkeborg fremover?
– Er JCI Silkeborg et netværk? Bruger vi hinanden som et netværk?

Løsning

c:ommunicate stod for et netværksmøde på ca. 2 timer med følgende program:

Kommunikation i en ny tid

Kommunikation bliver mere og mere komplekst.
Alle medlemmer af netværk er i princippet kommunikationsmedarbejdere, men fortæller de det samme om netværket eller stritter budskaberne i alle retninger?

Hvordan skaber man en klar retning for kommunikationen i en tid, hvor det bimler og bamler på et væld af platforme, og hvor det kan være svært at beslutte, hvilke kanaler man skal vælge for at nå sine målgrupper?

Vi sætter fokus på, hvordan JCI Silkeborg kan arbejde med profilering.

Inden mødet må I gerne gøre jer tanker om:
Hvad er netværket egentlig og hvilken rolle spiller det for jer selv personligt?

Hvad med omgivelserne – hvad kender de JCI Silkeborg for?

Hvad vil vi helst være kendt for i JCI Silkeborg?

Resultat

Netværkets medlemmer fik nogle vigtige diskussioner med hinanden, som de kan bruge til det fremadrettede arbejde med at rekruttere nye medlemmer og nå deres mål via et mere synligt fællesskab.

”Birgitte har virkelig ramt spot on ift. til hvad vores netværk havde brug for i form af en klar retning for kommunikation.
Hun har med en meget givende workshop inddraget hvert enkelt medlem og samlet netværket.
Hun er rigtig god til at samle trådene i opsummerede pointer samt give input og værktøjer, som vores netværk kan arbejde videre med. Vi har på meget kort tid fået et maksimalt udbytte, der bidrager positivt til udviklingen af vores netværk.
Vi vil give de varmeste anbefalinger til Birgitte.”

Henrik Sehested Vammen, Junior Chamber Silkeborg