Udfordring

Da Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning startede i 2009, ønskede direktøren en fast samarbejdspartner inden for kommunikation med indgående kendskab til bolig- og beklædningsbranchen. Innovationsnetværket skal fremme vækst og innovation i bolig- og beklædningsvirksomhederne, og der skulle derfor arbejdes både strategisk, taktisk og praktisk med kommunikation.

Det er udfordrende og lærerigt at være en del af dette ’innovationseventyr‘, og netværket er i dag en nær og vigtig samarbejdspartner for c:ommunicate

 

Løsning
  • Vi udarbejdede en overordnet kommunikationsstrategi
  • Herefter kommunikationsplanlægning for de mange projekter, som Innovationsnetværket leder.
  • Omdrejningspunktet for de mange opgaver vi har løst, har været at omsætte kompleks viden fra forsknings- og vidensinstitutioner til klare budskaber.
  • c:ommunicate står for innovationsnetværkets pressearbejde, udarbejder pressemeddelelser, brochurer, rapporter og webtekster – og er en central partner i netværkets mange formidlingsaktiviteter.

 

 

Resultat
  • Voksende kendskab til Innovationsnetværket blandt branchens virksomheder, videnspartnere og omgivelserne i øvrigt
  • Løbende presseomtale i en række nyheds- og fagmedier
  • Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning er siden starten i 2009 vokset markant og i dag en af livsstilsbranchens stærke aktører.
  • I foråret 2013 modtog netværket en guldmedalje fra EU for at være en af Europas bedste erhvervsklynger.

 

“Vores udfordring er, at vi konstant skal formidle kompliceret stof til vidt forskellige interessenter. Vores samarbejde med c:ommunicate har været udbytterigt, fordi virksomheden har indgående viden om vores målgruppe – bolig- og beklædningsvirksomheder – og derfor både kan være sparringspartner på det kommunikationsstrategiske plan og i de konkrete aktiviteter, hvor budskaberne formidles i et klart og nærværende sprog”

 

Betina Simonsen, Direktør

Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning

www.innonetlifestyle.com