Close X unfollow

Behold dine følgere på sociale medier

Du har måske i lang tid arbejdet for at få flere følgere på dine sociale medier, og så en dag begynder de at falde fra.

Kender du det?

Sprout Social har for nylig lavet en spørgerunde, hvor de undersøgte, hvorfor folk stopper med at følge et brand på sociale medier.

Det er der flere grunde til. Vi lister dem her i prioriteret rækkefølge.

 

1) For meget salg og for lidt brugbart indhold

Det kan være fristende at fortælle om din virksomheds produkter og gode tilbud, men hvis det kommer til at fylde for meget på de sociale medier, mister følgerne interessen.

De vil læse indhold, de kan bruge til noget – f.eks. guides, gode råd eller historier de kan relatere til. Ved at dele ud af din viden, viser du automatisk, at du er kompetent, og det skal nok få følgerne til at handle med dig.

Det betyder ikke, at du slet ikke må lave opslag på sociale medier, der lugter det mindste af salg. Selvfølgelig må du det. Men det skal ikke fylde for meget.

 

2) Manglende personlighed

En anden ’deal breaker’ er, når virksomheder ikke viser deres personlighed på sociale medier. Hvis tonen bliver for stiv eller kedelig, mister følgerne lysten til at kigge med.

 

3) ”De prøver lidt for meget”

Omvendt må tonen heller ikke være alt for frisk. Hvis du bruger slang eller prøver lidt for meget på at være sjov, risikerer du også at tabe dine følgere.

 

4) Svarer ikke på beskeder

Til sidst bliver folk trætte af, at virksomheden ikke svarer på deres beskeder. Det er der heldigvis råd for. Sørg altid for at holde øje med din side, så du ikke glemmer at reagere på de henvendelser, der tjekker ind.

 

Skal vi hjælpe dig med at holde fast i dine følgere på sociale medier? Vi laver både indhold, holder øje med din side og reagerer på eventuelle kommentarer.

Fang Birgitte Iversen på birgitte@commu.dk eller 23 11 50 20.

 

(Kilde: Sprout Social )